04.2013 – „Mam haka na raka 6.”
Organizatorem Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” jest Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym firma GlaxoSmithKline.
Program ten jest ogólnopolską inicjatywą skierowaną do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Jego celem jest umiejętne zaangażowanie młodych ludzi w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową. Głównym zadaniem postawionym przed Hakowiczami jest zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej. Naczelna Izba Aptekarska objęła patronat nad „Mam Haka na Raka” i będzie wspierać program w promocji kampanii społecznej powstałej w ramach 6. edycji.
W sześciu edycjach programu wzięło udział 3 669 zespołów, czyli 18 833 uczestników. Działalność młodzieży została nagłośniona za pośrednictwem ponad 4 000 publikacji w mediach na łączną wartość ponad 6 mln złotych. Kampanie „Mam Haka na Raka” dotarły do ponad 8 milionów Polaków, a stronę www.mamhakanaraka.pl odwiedziło w tym czasie ponad 2 miliony Internautów.
Tylko w V i VI edycji w wykładach edukacyjnych z zakresu profilaktyki nowotworowej uczestniczyło 270 000 Polaków, rozdano 552 000 ulotek, zebrano blisko 224 000 podpisów pod deklaracją „Zachęcę 1 osobę do wykonania badania profilaktycznego”, a ponad 4 000 instytucji zaangażowało się w działania w regionach, m.in. media, lokalne samorządy, eksperci oraz firmy prywatne.
Dotychczas w ramach programu powstało 5 kampanii społecznych: „Wystarczy tak niewiele…” (rak piersi), „Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię” (rak szyjki macicy), „Nie krępuj się, zerwij z milczeniem” (rak prostaty), „Nie wiąż się z papierosem” (rak płuca) oraz „Zabezpiecz tyły. Zrób kolonoskopię” (rak jelita grubego).
Informacje o poszczególnych kampaniach można znaleźć w Internecie: