RODO a monitoring w aptece

W informacji czytamy, że na podstawie art. 111 ww. ustawy zmieniono przepisy Kodeksu Pracy – dodany art. 222 reguluje kwestię monitoringu w sposób kompleksowy.

  • Monitoring może być tylko wizyjny. Jak z tego wynika od 25.05.2018 r. wszelkie monitoringi audio są nielegalne. Pracodawcą takowe prowadzącym zalecam natychmiastowe ich zaprzestanie. Pracownikom, którzy mają podejrzenie, że monitoring audio jest prowadzony, pozostaje albo oficjalnie zapytać pracodawcy albo poskarżyć się do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych (dawne GIODO).
  • Pracodawca ma obowiązek pisemnie, w sposób w danym zakładzie pracy przyjęty, poinformować pracowników o prowadzonym monitoringu wizyjnym oraz o pomieszczeniach, w których jest prowadzony. Uwaga – dotyczy też otoczenia zewnętrznego. Zabroniony jest monitoring pomieszczeń służących potrzebom osobistym pracowników – toaleta, łazienka, pokój socjalny, stołówka.
  • Nagrania pracodawca przechowuje przez 3 miesiące i może wykorzystywać tylko dla celów, dla jakich zostały dokonane, czyli np: ochrony mienia, nadzoru procesu produkcji, zabezpieczenia bezpieczeństwa pracowników.
  • Cele dokonywania monitoringu należy podać do wiadomości pracowników.

Z całością komunikatu oraz wzorem pisemnego zawiadomienia dla pracowników można zapoznać się na stronie Śląskiej Izby Aptekarskiej –> kliknij tutaj.

Podobne wpisy