Raportowanie do ZSMOPL już od 01 kwietnia – jak się przygotować?

Od 1 kwietnia 2019 roku wszystkie podmioty, które prowadzą obrót produktami leczniczymi, środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobami medycznymi będą zobowiązane do przesyłania elektronicznych raportów do Zintegrowanego Systemu Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi (ZSMOPL). – przypomina Centrum Systemów Informatycznych w Ochronie Zdrowia.

ZSMOPL ma umożliwić raportowanie stanów i obrotów, ale również informowanie o brakach i planach dostaw. Aby korzystać z systemu konieczna jest integracja poprzez lokalne systemy informatyczne.

Jak podłączyć się do ZSMOPL?

  1. Załóż konto na platformie P2 na stronie rejestrymedyczne.csioz.gov.pl(Otworzy się w nowej karcie).
  2. Złóż wniosek o rejestrację konta w ZSMOPL na stronie zsmopl.ezdrowie.gov.pl(Otworzy się w nowej karcie). Wniosek należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
  3. Zaimportuj do ZSMOPL certyfikat niekwalifikowany służący uwierzytelnieniu komunikatów.  

Więcej informacji o systemie można znaleźć w odpowiedniej zakładce na stronie CSIOZ –> NASZE SYSTEMY. Z pytaniami można również dzwonić pod numer 19 457 (infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00) lub poprzez e-mail na adres: zsmopl@csioz.gov.pl.

– ZSMOPL jest narzędziem, dzięki któremu odpowiednie instytucje w trosce o dobro pacjenta będą mogły efektywnie realizować politykę lekową państwa. Po e-recepcie jest to kolejny system informatyczny wdrażany przez CSIOZ, który wpisuje się w proces cyfryzacji ochrony zdrowia w Polsce. Obowiązek raportowania do ZSMOPL obejmuje ok. 17 tys. podmiotów – mówi Bartłomiej Wnuk, dyrektor Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia.

 

Podobne wpisy