„Corporate identity”, a bezpieczeństwo wydawania i stosowania leków.
W ostatnich dniach za sprawą reportażu w programie TVN Uwaga (–>kliknij tutaj) nagłośniona została sprawa pomyłki przy wydaniu leku, jaka miała miejsce w jednej z aptek. Poszkodowanym jest miesięczne dziecko. W opinii wielu farmaceutów do popełnienia błędu przyczyniła się zbyt jednolita szata graficzna opakowań produktów leczniczych. Zabieg ten, zwany „visual identity” czy też „corporate identity” służy budowaniu marki danego producenta, ale czy służy farmaceutom i pacjentom? W opinii portalu farmacja.net zabieg ten zwiększa ryzyko błędu podczas dyspensowania produktów leczniczych. Podjęli oni inicjatywę, która ma polegać na skierowaniu do Ministra Zdrowia petycji, której rezultatem byłaby inicjatywa legislacyjna polegająca na stworzeniu wytycznych dotyczących tworzenia opakowań leków. Aby zapoznać się z treścią tej petycji –> kliknij tutaj. Autorzy petycji zwracają również uwagę na fakt, że zbyt podobne opakowania leków, a nawet zbyt podobne nazwy zwiększają ryzyko błędu także podczas stosowania produktów przez pacjentów w domu.
opr. OS